דני ענק – Great Dane

 

היסטוריה הגזע – דני ענק

הדני הענק הוא גזע עתיק מאד, הידוע בתור "האפולו של כל הכלבים". כלבים דומים לו הופיעו על כסף יווני מאז שנת 36 לפנה"ס. יש אפילו ציורים של כלבים כאלו במצרים המתוארכים בערך לשנה 3000 לפנה"ס, והם הופיעו גם בסין העתיקה. ב-407 לספירה אסיאתים הגיעו לאזורים מסוימים של אירופה והביאו איתם גזע של כלבים גדולים וחזקים , דומים לכלבי המאסטיף. נראה שהם היו סוג של כלבי זאב מעורבים עם מאסטיף אנגלי, ולאחר תקופת הרבעה נוספת ושילוב של גרייהאונד בתערובת, נוצר הדני הענק. הוא זכה להכרה רשמית כגזע ב-1887.

אופי

לדני הענק מזג טוב ועדין. הוא מלא קסם ושופע חיבה, אוהב לשחק וסבלני עם ילדים. הוא מאד אוהב חברת בני אדם וזקוק לה. הוא לא נובח לעיתים קרובות, ונוהג באגרסיביות רק בעת הצורך. הוא אמיץ ונאמן, ומתאים לתפקיד כלב השמירה, אך צריך להתחיל באילופו ולהבהיר לו את חוקי הבית מגיל צעיר מאד, במיוחד לאור גודלו המאסיבי. חשוב ללמד אותו לא לקפוץ או להישען על אנשים כל עוד הוא קטנטן. מאד חשוב להשיג את סטאטוס מנהיג הלהקה כמה שיותר מוקדם, כי האינסטינקט שלו ילמד אותו ללכת אחרי אדונו ולשתף פעולה עם ההיררכיה של הלהקה/משפחה. כלב שמבין את מקומו מתחת לבני האדם בלהקה ידע כיצד להתנהג עם ילדים, גם אם הם בני אדם "קטנים". אם לא תנהגו בצורה עקבית ומלאת ביטחון כשהכלב מראה סימנים של תוקפנות, הוא עלול להתחיל להיות אגרסיבי כלפי כלבים.

 

מאפייני הגזע

 

גובה

זכרים: 76-86 ס"מ
נקבות: 71-81 ס"מ

משקל

זכרים: 54-90 ק"ג
נקבות: 45-59 ק"ג

תוחלת חיים

הממוצע של גזע זה הוא עד 10 שנים, אבל יש דנים ענקיים שמגיעים גם לגילאים 12-13 שנים.

טיפוח

פרוותו החלקה והקצרה של הדני הענק קלה לטיפוח. יש להברישה באופן קבוע עם מברשת בעלת שיערות נוקשות, ולהשתמש בשמפו יבש לכלבים בעת הצורך. מקלחות לכלב ענק שכזה יכולות להוות מטלה מאד מאתגרת, אז משתלם להימנע מהצורך בהן באמצעות טיפוח יומיומי. חשוב לקצוץ את ציפורניו מדי פעם. הוא לא משיר המון פרווה, אבל גם לא מעט.

הנכם מוזמנים ליצור אתנו קשר בטלפון, או להשאיר פרטים דרך האתר:

גזעים נוספים שיכולים לעניין אותך:

השירותים שלנו

לפרטים דברו איתי: 050-5236090050-5236090 או מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!