מזון כלבים – כל מה שצריך לדעת

תזונה נכונה של הכלב עוזרת למנוע בעיות רפואיות ולשמור על כלבכם במצב גופני בריא. בחירה נכונה של המזון תועיל לכלב משלל היבטים, החל מן הצרכים הבריאותיים שלו שישפיעו על חוסנו ועל המרץ שלו ועד להתאמה לכוח השיניים והלסת שלו שישמרו על פה חסון עבור הכלב. בואו ללמוד כל מה שצריך לדעת על סוגי המזונות השונים והמאפיינים השונים שצריך לשקול בבחירת המזון.

 

מדוע כלבים צריכים מזון מיוחד?

המאזן התזונתי של הכלב שונה משל חיות שונות וכך גם שונה מזה של בני-אדם. ישנם מאכלים שאנו אוכלים שכלב יכול בהחלט לאכול אך עם זאת ישנם מאכלים זרים לגופו של הכלב שעשויים לפגוע בבריאותו ואף לגרום להרעלה. צרכיו התזונתיים של הכלב מתקבלים כולם מהמזון המיועד לכלבים ושומרים על מאזן נכון ובריא וכמו כן מנקות את שיניו. גם כאשר הכלב רוצה שנכבד אותו מהמזון שלנו, עלינו לעשות זאת בנוסף למזון המיוחד של הכלב, וגם זאת נעשה רק לאחר התייעצות עם ווטרינר לגבי המזון שכלב יכול לאכול והמזון שאסור לו לאכול.

כמו כן, המאזן של כלבים בוגרים שונה מזה של גורים ושל חתולים ולכן אסור לערבב בין המזונות. חתולים וגורי כלבים זקוקים לרמות חלבון גבוהות מאלו שכלבים בוגרים זקוקים להם ופגיעה בכמות החלבון עשויה לגרור בעיות בריאותיות. נוסף לכך, יש להתייחס במיוחד למרכיב הטאורין שנמצא במזון לחתולים ואינו נמצא במזון לכלבים. היעדר שלו מתזונת החתול עשויה לפגוע באופן משמעותי בראיה של החתול ולגרור בעיות לב. לפיכך יש להקדיש מחשבה לחלוקה נכונה של מזונות כדי לשמור על מאזן תזונתי נכון של כל בני הבית.

 

האם צריך להתאים את המזון לאופי הפעילות של הכלב?

ממש כמו בני-אדם, כלב הפעיל יותר גופנית יזדקק למזון עתיר חלבון כדי שיעזור לבנות את השריר וכן כמות קלורית גבוהה יותר כדי לשמור על רמת אנרגיה תקינה. בהתאם לכך, כלבים הסובלים מעודף משקל עלולים לסבול מבעיות בריאותיות ממש כמו בני-אדם, ויש להתאים להם מזון דיאטטי שיתקן את המאזן הקלורי שלהם ויוביל אותם למשקל בריא. יש לפנות להתייעץ עם הווטרינר כדי להתקין תזונה נכונה עבור הכלב בהתאם למשקל שלו ולרמת הפעילות שלו וכך לשמור על מאזן בריא.

 

כיצד גודל הכלב משפיע על בחירת המזון?

זני כלבים גדולים וקטנים נזקקים למזון בעל אופי שונה או בעל ויטמינים שונים כדי שיעזרו לגופם להתמודד עם בעיות שעשויות להתעורר כתוצאה מגודלם. כלבים גדולים עשויים לסבול מבעיות פרקים שהם תוצאה מן ההתפתחות המהירה שלהם וגודלם הגדול. לפיכך, מזון המיועד לכלבים גדולים כולל בתוכו ויטמינים מיוחדים שמבקרים את קצב הגדילה ומעילים לסחוס המפרקים כדי למנוע בעיות שכאלה שעשויות להתעורר. כלבים קטנים מאידך, נוטים להיות פעילים יותר ולפיכך יצרכו יותר חלבון. נוסף לכך, הפה הקטן זקוק לגרגירים מסוג זעיר יותר כדי שיקל על הלעיסה שלהם.

 

האם גיל הכלב מצריך מזון שונה?

כפי שגורים זקוקים למזון גורים, כך גם כלבים מבוגרים זקוקים למזון מיוחד. לעת זקנה, הלב והמפרקים נחלשים ויש צורך במזון דל-קלוריות שיקל עליהם. נוסף לכך, מזון עשיר בתוספי תזונה יחדש את הסחוס וכך יקל על בעיות מפרקים שעלולות להתעורר אצל כלבים מבוגרים.

 

האם יש הבדל בין מזונות על בסיס כבש, סלמון ועוף?

מזון על בסיס עוף הוא המזון הרגיל לכלבים, אך ישנם כלבים המגיבים טוב יותר לסלמון או לכבש מבחינה בריאותית או מבחינת העדפה אישית. לסוגי חלבון שונים תהיינה השפעות גופניות שונות שעשויות להתבטא במראה הפרווה ובכמות הצואה. כלבים שונים יגיבו באופן שונה אל בסיסי המזון השונים והמבחר נמצא בשוק כדי שנוכל להתאים את המזון המועדף על הכלב שלנו. נוסף לכך, רגישות לעוף היא נפוצה אצל כלבים ולפיכך ישנם תחליפים בצורת מזון מבוסס כבש ומזון מבוסס סלמון, כך שהכלב יוכל לשמור על מאזן תזונתי נכון ולא להיפגע כתוצאה מאלרגיה.

 

לסיכום

תזונת הכלב חשובה מאוד לבריאותו, למצב גופו ולהתנהגותו. כלב שאוכל נכון יהיה חזק יותר, נמרץ יותר ויסבול פחות מבעיות רפואיות. התייעצות עם מומחים לתחום תעזור לבנות את המאזן התזונתי המתאים ביותר עבור הכלב שלכם וכך לשמור על בריאותו.

הנכם מוזמנים ליצור אתנו קשר בטלפון, או להשאיר פרטים דרך האתר:

טיפים נוספים שאולי יעניינו אותך:

השירותים שלנו

לפרטים דברו איתי: 050-5236090050-5236090 או מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!