ההבדל בין כלב גזעי לכלב מעורב

ילדתכם הצעירה ביקשה מכם, ליום הולדתה ה-3, כלב במתנה. לאחר שחקרתם את הנושא וגיליתם שיש יותר יתרונות לילדים לגדול עם כלב בבית ( פיתוח חוש אחריות, נדיבות לזולת ועוד) מאשר חסרונות (לעיסת נעליים, שיער כלבים מפוזר בכל הבית וכו') הגעתם להתלבטות הבאה והיא האם לאמץ כלב גזעי או מעורב? על ההבדלים בין השניים במאמר שלפניכם.

מהו כלב גזעי

נתחיל בעובדה שכיום קיימים למעלה מ 500 גזעי כלבים. כלב גזעי הוא בעל תעודות רשמיות המאשרות את היותו גזעי. בתעודה מפורטים פרטי הוריו של הכלב, ייחוסו ושושלתו. הגוף היחיד אשר מוסמך להנפיק תעודה שכזו בישראל הוא ההתאחדות הישראלית לכלבנות. לכל גזע יש תכונות פיזיות ותכונות אופי המייחדות אותו, למשל כלב מגזע האסקי סיבירי הוא כלב עבודה שמקורו ברוסיה. מכאן ההסבר הביולוגי על פרוותו הכפולה אשר נועדה להגן עליו מפני הקור. דוגמא נוספת היא לכלב מגזע רוטוויילר אשר במקור היה כלב עבודה מגרמניה, מכאן ההסבר הביולוגי לגבי האופי החזק, חשוב מאוד לאמנו ביד חזקה עם ליווי מקצועי על מנת לוודא כי לא יתפתח לכלב אגרסיבי ותוקפני. כלבים גזעיים נוטים להשתתף בתחרויות כלבים בהם הכלבים הגזעיים זוכים לפרסים שונים בגין יופיים, ניצחון בתחרויות ועוד. הרבעת כלבים גזעיים על מנת להוליד גורים גזעיים מתאפשרים תודות לתעודות הרשמיות. יחד עם זאת, אם כלב גזעי לוקה בבעיה גנטית כלשהיא, הוא לא יורשה להתרבות על מנת לא להעביר את הפגמים לגורים. המטרה המרכזית בהרבעת כלבים גזעיים היא לשמור על טוהרו ובריאותו של הגזע.

מהו כלב מעורב

כל כלב שהוא אינו גזעי ובעל תעודות רשמיות הוא כלב מעורב. (גם אם נראה גזעי) כלב מעורב הוא כלב שנוצר מהזדווגות של שני גזעים של כלבים או יותר, נקבה יכולה להיכנס להריון ממס' זכרים כך שבהמלטה נוכל לראות גורים השונים זה מזה. היתרון הוא שאימוץ של כלב מעורב טומן בחובו סיכוי נמוך מאוד למחלות גנטיות בפרט ולמחלות בכלל, אך מכיוון שלא יודעים בדיוק מי היה אביו, לא ניתן לצפות איזה אופי יהיה לו ועוד.
היתרון הבולט ביותר הוא הצלת חיים של כלב בלי סיכוי כמעט.

מתלבט אם לאמץ?

צור קשר עכשיו

הנכם מוזמנים ליצור אתנו קשר בטלפון, או להשאיר פרטים דרך האתר:

טיפים נוספים שאולי יעניינו אותך:

השירותים שלנו

לפרטים דברו איתי: 050-5236090050-5236090 או מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!